Terugblik Groot Stokkert

TERUGBLIK GROOT STOKKERT

Vrijdag 22 september jl. gingen we met de bus enthousiast op pad naar hotel Groot Stokkert in Wapenveld.

De stemming was opperbest. Aangekomen in Wapenveld hebben we eerst onze kamers bewonderd,
dat is altijd vaak een verrassing. We zouden ons verzamelen in het Grand Café om met elkaar wat te
drinken en kennis met elkaar te maken. Om ongeveer 18.00 uur aan tafel voor het diner, dit was goed
voor elkaar, dit ging de hele week zo. Er konden verschillende uitstapjes gemaakt worden o.a. een
rondrit door de omgeving, een uitstapje naar de markt in Epe enz., enz. Iedereen was vrij om te doen en laten wat men wilde. En wilde men in het warme water spartelen, ook dat kon.

Een prima invulling waren de yogalessen, die werden gegeven door docente Marlies Verdonk.
Af en toe kwamen we bijna nog in trance met de lift naar beneden. Ook de kinderjaren werden in beeld
gebracht, de deelnemers konden allemaal een liedje zingen uit hun jeugd, dat was prachtig om te horen.
Al snel werd duidelijk dat iedereen wel bij het zangkoor: “het schorre kikkertje” gezongen had.
Ook een potlood wegblazen, ja apart he!, ging iedereen goed af. Allemaal oefeningen voor de ontspanning en de ademhaling; we waren als herboren.
En wat hebben we geboft met het weer. Soms een overvliegend buitje en verder fantastisch weer om
buiten te zijn en in de mooie omgeving te wandelen of met de scootmobiel er op uit te gaan.
Alles bij elkaar genomen een prima week waarbij het uitspreken van lief en leed niet werd vergeten.

Nel Buvelot. RPV Haarlem e.o.

Terugblik 2
– Met de VRA naar Groot Stokkert bij Wapenveld

We hadden prachtig weer en konden lekker in de zon zitten, tenzij je s’-ochtends naar de Yoga lessen ging van Marlies. Iedere ochtend om 11.00 uur en s’-avonds 20.30 uur Yoga lessen van Marlies. Erg ontspannend en ik sliep er goed op, aan te bevelen dus.

3x per dag eten en ik ben maar 1 kilo aangekomen maar dat komt van het gebak dat we ’s-Middags bij de koffie namen. Je bent tenslotte maar 1x op vakantie. We zijn nog twee keer mee geweest met andere VRA-leden die hun auto bij zich hadden, 1 keer langs de IJssel en Kampen en 1 keer naar Hattem.

De sfeer onderling was goed, al ben ik niet zo’n prater. Ik luister liever. Je kon mee met een busje van Groot Stokkert in Epe naar de markt. Deze markt is niet te vergelijken met de markten in Amsterdam!

‘s-Avonds werd nog de mooie film “de Untouchabels”vertoond. Ik had hem al gezien, maar toch leuk om hem nog een keer te zien.

Marianne had vervoer geregeld vanuit Reade naar Groot Stokkert, dat ging prima zowel heen als terug.

Het is altijd heerlijk warm in Groot Stokkert en ik had het koud toen ik weer terug was in mijn huis. Het weer was ook omgeslagen.

Nog iets over het heerlijke eten in Groot Stokkert. Een prima kok met veel keus in groente en niet te vergeten het onverbeterlijke appelmoes. De yogalessen van Marlies waren ook prima.

De omgeving is ook prachtig, de herfst had al ingezet en dan een zonnetje door de bomen, kortom prachtig.

Vroeger ben ik veel in Groot Stokkert geweest, ook met mijn man die zich daar prima vermaakte. Toen hadden we de auto mee en hebben toen fietsen gehuurd zodat we van de omgeving konden genieten en zijn op de fiets naar Hattem geweest.

Ze hebben daar musea, waar we nu niet in geweest zijn, misschien een volgende keer. De mensen die niet mee geweest zijn hebben beslist veel gemist, zo als bijvoorbeeld het verwarmde zwembad.

De groeten van Diny den Drijver uit Purmerend.

P.S. Ik geloof dat we in 2018 weer gaan, dus mis het niet!