3x verslag Dagje Uit 25 juni

Dinsdag 25 juni 2019 brengen we een bezoek aan:

het Oude Ambachten en Speelgoed Museum in Terschuur

Fantastisch dagje uit met de VRA.

Verslag1 : Ida en Chris

Op dinsdagochtend 25 juni gingen wij met de VRA een dag weg naar Terschuur waar het oude ambachten en speelgoedmuseum is. Wij verzamelden bij het J.B.I.  

Al vroeg zaten er binnen verschillende deelnemers, ook de bus stond al voor de deur. Er was een tropische dag voorspeld, iedereen zag er dan ook zomers gekleed uit.

Nadat iedereen in de bus zat stelde de chauffeur zich voor en Gerdus heette ons namens het bestuur van de VRA welkom en gaf aan hoe de dag zou verlopen. Naast de grote bus, die helemaal vol zat, reed er ook nog een klein busje met negen passagiers mee.

Na een prima reis kwamen we aan in Terschuur, hier werden we onthaald met koffie/thee en een verrukkelijk gebakje, wij hadden de beschikking over twee ruimtes zodat de airconditioning goed zijn werk kon doen.

Na deze pauze kwam iemand van het museum vertellen dat er drie routes in het museum waren uitgezet. Twee over oude ambachten en een over speelgoed. Wij kregen tot 12:30 uur de tijd om rond te lopen en dan zouden wij lunchen en na de lunch konden we nog tot 15:30 uur verder kijken.

Wat was het een leuk museum en van iedereen hoorde je dat er veel herkenning was uit hun jeugd. Je kon zo gek niet bedenken of er was een uitgebreide verzameling van. Ik noem b.v. de scharensliep, een dorpsomroeper, kruidenier (grutter], slagerij laboratorium. Dit is maar een kleine opsomming, er was veel meer. Er stonden zoveel spulletjes niet in vitrines maar los zodat iemand verzuchtte: wat een werk zal dit zijn om dit allemaal af te stoffen. Voor de lunch had ik route één en twee gelopen. Tijdens de lunch, die weer lekker in koele ruimtes werd geserveerd, werd veel aan elkaar verteld over de uitstalling maar ook werd er veel gelachen. Het was heel gezellig en ook de soep en het brood waren erg smakelijk Na de lunch ging ik de speelgoedroute doen, wat was dat leuk. Er waren heel veel oude poppen en wel 80 beren. Ook zag ik mecano en de eerste lego en heel veel treinen b.v. van Märklin.

Daarnaast een hele vitrine met allemaal oude autootjes, zoals dinky toys. Natuurlijk was er ook meisjesspeelgoed zoals stoffen en blikjes, stofzuigers, keukentjes met potjes en pannetjes en allerlei leuke kleine serviesjes.

Op een gegeven ogenblik, het was ook al over drieën, waren de meesten klaar en zag je veel binnen zitten met een ijsje, want het was buiten veel te warm. Opgewekt kwam iedereen weer naar de bussen en toen iedereen zat vertrokken we om vlakbij naar een pannenkoekenrestaurant te gaan. Daar aangekomen met de touringcar bus, hoorden wij dat het kleine busje pech had, en ergens langs de weg stond. In dat busje was eerst al de airconditioning uitgevallen waardoor de temperatuur opliep tot 41°. Even later viel het hele busje stil en stonden ze langs de weg.

De grote bus heeft de inzittenden van het busje opgehaald, die kwamen helemaal verhit aan bij het pannenkoekenrestaurant. De pannenkoeken waren lekker en ook het ijs was verrukkelijk.

Na het eten stapten wij weer in de bus voor het groepje van het busje zou een vervanging komen. Om 19:15 uur kwamen wij, weer voldaan en met een blij gevoel, na zo’n fantastische dag aan bij het JBI. Dank voor chauffeur Vincent, die ons zo vlot en behendig met de lift uit de bus wist te loodsen. Hij was erg behulpzaam.

Een ander groepje, die door pech met hun kleine bus, waren achtergebleven, zijn enkele uren later met drie taxi’s naar Amsterdam en Oostzaan gebracht.

Wat hebben Marianne, Marianna en Gerdus dit uitstapje weer fantastisch bedacht en geregeld, bedankt hiervoor.

Ida en Chris Kahlman


Museum in Terschuur
(verslag2: Monique)

Op dinsdag 25 juni ben ik als begeleidster van mijn moeder mee geweest met de dagtocht van de Amsterdamse Reumapatiënten Vereniging, de VRA.

We gingen om 10 uur weg vanaf Reade (Jan van Breemenstraat). Er was een aangepaste touringcar bus waar ook mensen met rolstoelen in konden, prima geregeld. Het was ongeveer 50 minuten rijden naar het Oude Ambachten en Speelgoed Museum in Terschuur bij Barneveld.

Ouderwetse slagerij
Daar aangekomen werden we verwelkomd met koffie/thee en een gebakje. Dit was goed geregeld. We kregen uitleg over het museum.

In het museum waren 160 ambachten en winkeltjes, je mocht alles aanraken. Er was een oude smid, mandenvlechter, dokter enz. Erg leuk om te zien en voor heel veel mensen, herkenbare dingen.

Er was ook een Disc Jockey die oude plaatjes draaide, je hoefde maar een verzoek in te dienen of hij ging draaien, heel erg gezellig. Om 13 uur kregen we een lunch, soep en een broodje. Na de lunch gingen we weer verder het museum in. Er was ook een afdeling met oud speelgoed, ook heel veel herkenbaar speelgoed, zoals houten puzzels, tollen enz. Ondanks de hittegolf buiten was het in het museum redelijk uit te houden. Om een uur of 4 gingen we weer de bus in en gingen naar het pannenkoekenhuis. Alleen was het daar super warm, echt tropisch, maar dat mocht de pret niet drukken want er waren overheerlijke pannenkoeken en ijs na.

Om een uur of half 7 gingen we weer naar Amsterdam. Waar we om half 8 weer aankwamen.

Ik heb als buitenstaander en begeleidster van mijn moeder een fantastische leuke dag gehad, die ontzettend goed geregeld was.

Bedankt voor deze leuke dag
Groetjes
Monique Westerveld


Dagtrip Speelgoedmuseum 25 juni 2019  (verslag3 Marian S. )

De avond voor vertrek hoorde ik, dat mijn kleinzoon mee kon op de VRA trip. Hij was net over voor vakantie na een jaar VWO 5 in de USA. Door de jaren heen ben ik het, die hem meeneemt naar musea. Hij groeide op wetende, dat ik lichamelijk niet veel aan kon, dus helpt hij zijn hele leven mij al met allerlei werkjes en is erg zorgzaam. Hij is nu al een goede mantelzorger. Niet echt wetende wat hem te wachten stond had hij enorm veel zin om mee te gaan met mijn museumavontuur en nu met een grote bus.  

Mijn moeder opende haar eerste kapsalon in 1927. Een echte feministe al. En zelfs de oorlog door wist ze, ondanks dat de rest van de familie ondergedoken zat, de boel draaiende te houden, gebruikmakend van haar geïmproviseerde uitvinding van waterketel tot stoom-permanent-machine.  Bij de smederij stond een smidse, die aangetrapt moest worden. Hierdoor kon ik uitleggen, dat dit de energiebron was van haar permanent-machine in de oorlog. Deze verhalen kent mijn kleinzoon ook en in zijn huis, en het mijne, is hij bekend geraakt met veel voorwerpen uit de “oude tijd”, die wij als curiosa in de vitrine kast hebben bewaard. Waaronder de uitvinding van zijn overgrootmoeder(102). Zij overleed toen hij vier was. Het bijzondere was dat het verhaal nu compleet werd, doordat we samen het museum door wandelden.

Dit succes en de verbindingen met de tijd en voorwerpen bracht mij tot de volgende gedachte, dat dit museum bij uitstek geschikt is voor schoolreisjes en/of uitstapjes met grootouders. Dan zien zij goed het verschil tussen duurzaam speelgoed en de plastic wegwerp items die niet verteren. Zij kunnen zich dan even wanen in de reële wereld en niet als virtuele ervaring, maar een van andere materialen, geluiden, en geuren.

Nogmaals dank aan de leiding, die deze dag tot stand heeft gebracht en de leden die een gezellige inzet lieten zien.

door lid Marian Snijders

 

 

Picknick 7 aug

Jaarlijkse P i c k n i c k

Op 7 augustus was de jaarlijkse picknick aan de Sloterplas georganiseerd. Het was wonder boven wonder droog, met zon en het waaide zeer matig.  
Echt picknick weer!                                     
 Nog niet eerder waren er zoveel deelnemers, namelijk
Aan de hand van het aantal aanmeldingen werd er eerst ingekocht, waarna bij Agnes, om de hoek, in de keuken de broodjes werden gesmeerd en belegd.                                                       
Ida en Chris verzorgden traditiegetrouw weer de fruitsalade. Sam, hun kleinzoon, heeft daarbij geassisteerd. Tijdens de picknick heeft Sam met zijn volgeladen karretje, de aanwezigen van hun “natje en droogje” voorzien.
Het liep allemaal gesmeerd en er was meer dan voldoende.
Monique is als EHBO-ster met haar koffer niet hoeven op te treden. Reden; plastic bestek. Mogelijk kan Monique de volgende keer de knijptang en de waterpomptang in haar koffer plaatsen, zodat ze ook haperende auto’s, rollators en rolstoelen kan repareren. Kortom, het was weer een zeer geslaagde happening.                                                           
Van de picknick is een schitterende fotoserie gemaakt, echter bij het ter perse gaan van deze editie waren de foto’s nog niet beschikbaar.                                      
Ze worden in de volgende editie geplaatst.

 

 

5 sep Jordaanboot

GEZELLIGE BOOTTOCHT MET DE JORDAANBOOT
DOOR AMSTERDAM

Donderdag 5 september 2019

Deze keer blijven we in Amsterdam en gaan we varen met de Jordaanboot
op de Amstel. Deze boot is mede dankzij Geer en Goor aangepast voor gehandicapten.

Om 11.00 uur worden we ontvangen met koffie/ thee met heerlijk gebak. Daarna krijgen we soep met ballen, broodje kroket en andere lekkernijen. Gedurende deze gezellige vaartocht zijn alle consumpties inbegrepen.

Tijdens de tocht zijn is er echte Amsterdamse muzikant(en) aan boord voor de muzikale omlijsting.

 10.30 uur:     Verzamelen op de Danzigerkade 5 tegenover het Amsterdam Theater  

Wilt U TIJDIG aanwezig zijn, want de boot wacht namelijk NIET!!! en vertrekt precies om 11u

15.30 uur:     Dan zijn we weer terug op de Danzigerkade. (dit voor de busjes).

 De kosten voor deze dag zijn: leden € 30,–,  begeleiders € 35,–

Dit is inclusief koffie/thee met gebak, alle hapjes en drankjes ook advocaat met slagroom   

   

aanmeldformulier opsturen vóór 28 augustus 2019 (VOL is VOL). 

Indien er bij ontvangst geen plaats meer is, krijgt U van ons bericht. Als U niets hoort en tijdig hebt betaald gaat U mee.

Deelnamekosten vóór 24 augustus 2019 overmaken naar:
VRA – Vereniging van Reumapatiënten Amsterdam e.o.,
gironummer NL95 INGB 0004 4464 39  onder vermelding van: Dagje Uit.
Informatie: Marianne Walma         tel.: 06-20436050

 

 

 

Persbericht Zorg in de wijk

Persbericht Zorg in de wijk

Amsterdam, juni 2019 – Zilveren Kruis heeft onder de noemer ‘Zorg in de wijk’ in Amsterdam vernieuwende meerjarenafspraken gemaakt voor wijkverpleging. Met de afspraken krijgen geselecteerde zorgverleners de vrijheid om naar eigen inzicht onderling samen te werken. Dankzij deze regionale manier van contracteren hebben de zorgverleners in Amsterdam inmiddels diverse innovaties doorgevoerd.

De ervaringen van de zorgverleners sluiten aan bij de doelen van Zorg in de wijk: minder versnippering van zorg en een betere coördinatie, verhogen van kwaliteit, het vergroten van zelfredzaamheid en preventie, meer inzet van innovaties en het voorkomen van onnodige zorg.

Meer tijd voor zorg: stedelijk doorbemiddelingsbureau Zorg in de wijk bevordert de samenwerking tussen huisartsen, wijkverpleegkundigen en ziekenhuizen. Op eigen initiatief hebben de zorgverleners een stedelijk doorbemiddelingsbureau opgericht. Het bureau, waar ervaren wijkverpleegkundigen werken, wordt ingeschakeld door de zorgaanbieders als ze zelf niet in staat zijn om een cliënt in zorg te nemen.. Minder gedoe en geregel: minder wachttijden Per jaar worden meer dan 500 patiënten bemiddeld en dat voorkomt wachttijden. Het vermindert de administratieve werkdruk bij wijkverpleegkundigen aanzienlijk. Resultaat: minder gedoe en geregel en meer tijd voor zorg. Ook krijgen alle betrokken zorgaanbieders beter inzicht in de eventuele knelpunten binnen de wijkverpleging.

Verbeterde samenwerking: veiliger medicijngebruik Bij de overdracht van patiënten tussen zorgverleners komt veel kijken. Vanuit Zorg in de wijk hebben de zorgaanbieders gezamenlijk voor één elektronisch medicatiesysteem gekozen. Door onderling informatie te delen over medicijnen en voorgeschreven gebruik wordt veilig medicijngebruik van patiënten verhoogd. De zorgaanbieders vertellen: ‘Dit initiatief is alleen mogelijk doordat we binnen Zorg in de wijk met tien geselecteerde zorgverleners samenwerken. Het scheelt uitzoeken, stimuleert het maken van onderlinge afspraken en komt de kwaliteit van zorg ten goede.’

Goede werkwijzen en expertise worden gedeeld

Zorg in de Wijk faciliteert de aanbieders om gebruik te maken van elkaars expertise. Goede werkwijzen worden met elkaar gedeeld. Gespecialiseerde verpleging zoals, wond-, long- of dementiezorg zijn voortaan beschikbaar voor alle cliënten. Ook zijn er plannen over inzet van personeel voor bijvoorbeeld nachtdienst en acute zorgvragen. Een traject om gezamenlijk (on)geplande nachtzorg te organiseren is ook al van start. Olivier Gerrits, directeur Zorginkoop Zilveren Kruis: ‘Zorg in de wijk is gericht op samenwerking, om zo de zorg rond onze verzekerden beter te organiseren. Het is heel mooi om te zien dat in Amsterdam de eerste resultaten duidelijk zichtbaar worden in de praktijk.’

*De gecontracteerde Zorg in de wijk aanbieders in Amsterdam zijn Buurtzorg, Cordaan, Amstelring Wijkzorg, Zorggroep Amsterdam Oost, Evean, Zonnehuisgroep Amstelland, Sigma Zorg, Madeliefje thuiszorg in combinatie met Roza, Zorg Front, Sara en De Lindeboom, Stichting Leger des Heils, Good4Life

Herman Klein Tiessink

Zinloze operaties

  • Zinloze operaties

Heb je om de één of andere reden last van een rot karakter, maak je niet druk, want je kunt je er niet aan laten opereren.

Wat is nu een rot karakter? In de loop van het ontstaan van de mensheid is er een aantal weeffoutjes in het menselijk karakter ontdekt. Alle weeffoutjes vinden hun oorsprong in egocentrisch denken.

 Luistervink

  •  Wat mij ter oren kwam:

Er was een aantal mensen die na een hele feestelijke bijeenkomst om het 40-jarig bestaan van de VRA te vieren, bij ons onvolprezen Borchland, die zich kwamen beklagen dat ze GEEN prijs hadden gewonnen bij de loterij. Bij de staatsloterij of postcodeloterij worden veel loten verkocht en worden maar weinig prijzen uitgekeerd. Bij de VRA was het ook zó een LOTERIJ !!!!!!

Het oogmerk van een verloting is om de kas te spekken!! Niet meer en niet minder.

Afz. “LUISTERVINK”……

 

 

 

 

Contactgroep 4 juni

VRA CONTACTGROEP

UITNODIGING DINSDAG 4 JUNI 14-16.30U

Verbinden, inspireren en motiveren
Juiste informatie is van cruciaal belang

Verslag van Ruth

Op 4 juni 2019 heeft het bestuur van de VRA een
Contactmiddag georganiseerd over: “Het maken van de juiste keuzes”.
We waren met een groot aantal actieve en enthousiaste en geïnteresseerde leden.
Het bestuur en de vrijwilligers hebben ons koffie, thee en koekjes geserveerd.
Zoals gewoonlijk steeds met een brede glimlach.

De gastspreker was een belangrijke medewerker van Clientenbelang van Amsterdam
Herman Klein Tiessink.

Herman Klein Tiessink is Senior beleidsmedewerker
zorg & programmacoordinator zorg
bij Clientenbelang Amsterdam en omgeving’.

De onderwerpen waren:
a.- Hoe kunnen we keuzes maken?
b.- Wat?  Hier gaat het over de hulpvraag.

De informatie van Herman was zeer interessant waardoor er spontaan interactie tussen hem en ons ontstond.

We wilden graag meer weten over hoe zorgaanvragen te doen en wat Clientenbelang van Amsterdam vindt van bepaalde onderwerpen. We hebben over de onderwerpen zoals informatieverstrekking, bejegening door de gemeente, van de Indicatieadvies bureau van Amsterdam en de bereikbaarheid van diensten gebrainstormd.

Herman Klein Tiessink informeerde ons over de activiteiten zoals onderzoeken, ondersteuning aan cliënten, uitgebreide gesprekken met de gemeente en politiek landelijk belangen.
Hij ziet ook aan de medewerkers wat zij van de geboden zorg vinden en of ze denken dat het anders of beter zou kunnen.

Er waren een aantal vragen over o.a. de kwaliteit van de geboden zorg.
Wij, als leden en ook als cliënten kunnen onze stemmen laten horen en suggesties aandragen voor verbetering van de kwaliteit van zorg. 

Clientenbelang Amsterdam vindt dat de gemeente verkeerd te werk gaat met de hulp in het huishouden.

Hierop waren veel reacties. Ontevredenheid, onveilig, kwetsbaar gevoel, miskenning en nog meer persoonlijke situaties. Veel voorkomende vreemde situaties met het pgb (persoonsgebonden budget).
We waren als leden één en al oor.

Naast onze mening gaf Herman ons een kennismaking over de diverse functies:
Bijzorg, voorzieningen, pendel, deskundigheid, belangen behartigen.|
Een beleid van zorg en ondersteuning.
Van deze visie komt het volgende: “Wat goed en wat niet goed is”.
Wat vinden de cliënten belangrijk. Wat vinden ze daarvan terug in het zorgaanbod.

Kortom, we hebben alles in de wijk. Bijzorg + WMO, werkteam, thuisorganisaties, gezondheid en ontmoetingscentra, dit ondanks een schrijnend personeelstekort.

Zulke onderwerpen geven steeds spanningen bij de mensen en organisaties.
Clientenbelang Amsterdam probeert af te dwingen dat de gemeente de procedure aanpast.
Het gaat erover dat Clientenbelang meer duidelijkheid wil over hoeveel uren hulp iemand nodig heeft.
Nog steeds bepaalt de gemeente op onjuiste wijze hoeveel uren huishoudelijke hulp iemand krijgt.

Aan de slag over de hulpvraag: “Niet kunnen kiezen”.
Het lijkt een periode van angst, onzekerheid en keihard vechten.
Clientenbelang is al jarenlang bezig om op een niveau te komen zodat de kwaliteit van leven voor chronische, langdurige zieken en gehandicapten bevorderd wordt.

Helaas is de realiteit heel anders. De beeldvorming is nadelig voor wat betreft de kwaliteit zorgaanbieders, de zorgverzekeraars en de zorgbehandelaars.

Tijdens de interventies hoorden we de uitingen van eenzaamheid, onmacht, emotionele verwaarlozing en het hebben van chronische ziekte.

Amsterdammers die door ziekte of ouderdom niet in staat zijn zelf hun huis schoon te maken, kunnen via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning hulp bij de gemeente aanvragen.

Een van de vragen ging over de aanvraag van de PGB.
Aan de ene kant de belangenbehartigende organisaties van cliënten en aan de andere kant de WMO, van de gemeente.
De belangenbehartiging is hard nodig om binnen het beleid voor iedere patiënt gelijke kansen te creëren.

In de toekomst zal de hulpvraag steeds toenemen, hoe wordt dat gefinancierd. De belangenbehartigende organisatie staan altijd op de bres voor een rechtvaardige verdeling voor de Amsterdammer.

Verder vertelde Herman Klein Tiessink ons over de Integrale zorg.
Een definitie is: Integrale zorg is een combinatie van zorg door verschillende aanbieders en disciplines in de eerstelijnsgezondheidszorg. Integrale zorg is bedoeld voor mensen met een chronische aandoening.
Dit zal in 2021 kunnen worden uitgevoerd met de nieuwe plannen van de Gemeente.

Herman Klein Tiessink gaf uitleg over de grote operatie binnen de zorg die in ieders belang moet zijn. Kortom: Een gezegde: “Voorkomen is beter dan genezen”.

Het voornaamste streven in de nabije toekomst is dat de hulpverlener de juiste kennis van de sociale kaart heeft.
Huisarts is de 1e. contact met de vraag:

  • “Wat hebt u nodig”
  • Daarna welke hulpverlener heb ik nodig?
  • Dan komt de Multi discipline aan de orde

Met een volgorde
Wie zal de eerste zijn? Mensen met een chronische ziekte? En dan als u niet beter wordt?

Er wordt over de toekomende tijd gesproken.
De zogenaamde wijkteams indiceren en de maatschappelijk diensten zorgen voor ondersteuning.

Een van de taken van een medewerker die helpt bij huishoudelijke taken als stoffen, afwassen of het schoonmaken van de badkamer is stofzuigen.

De laatste jaren hebben gemeenten flink hierop bezuinigd. “Vaak gingen de mensen terug van acht naar drie uur of minder huishoudelijke hulp per week,”

Het probleem is dat er te veel tegelijk veranderd is in het PGB.  De Zorgverzekeraars, gemeente en de SVB, Zorgaanbieders, IAB van Amsterdam zijn verre van goed voorbereid. Ze krijgen te veel werk voor hun kiezen met te weinig mensen en ook met mensen die van de hoed noch van de rand weten. 

Bezuinigingen
Alle veranderingen rondom het PGB hebben een enorme chaos en stress gecreëerd bij iedereen die ervan afhankelijk is of werkt bij iemand met een PGB. Zij krijgen hoe je het ook wendt of keert te weinig zorg, begeleiding of andere voorzieningen

Ooit heb ik deze uitspraak gehoord: Sorry dat ik besta en zorg nodig heb!
Het stelt ons in staat om naar elkaar te luisteren, elkaar te steunen en misschien solidair te zijn. Onze cliënt laat ons zien dat alles ertoe doet – elk verhaal, elk verdriet of wat ook; gewoon zijn en doen en meer voor elkaar te zorgen.

  
Dan treden de WMO en IAB in werking met hun personele onderbezetting en vaak ondeskundig personeel. Het komt allemaal goed ondanks de vele uitglijers en dat ze hun stinkende best doen!

 

  • Zijn de gemeenten er klaar voor?
  • Is iedereen goed ingelicht over de wijzigingen?
  • En hebben zorgbehoevenden wel een netwerk waar ze op terug kunnen vallen als er wordt bezuinigd op hun huishoudelijke hulp of dagbesteding?

        “Welke hulp iemand krijgt, wordt vastgelegd in een zogeheten ondersteuningsplan. Een medewerker van een zorginstelling bepaalt samen met de cliënt welke klussen door de aanvrager zelf of door familie, buren of vrienden worden gedaan en welke door een zorgmedewerker. Vervolgens ondertekent de cliënt het plan.”

Amsterdammers kunnen overigens nog wel een klacht indienen. “Maar een klacht heeft niet de juridische slagkracht van een bezwaar en je kunt niets voorleggen aan een rechter.” Amsterdammers vinden gelijkwaardigheid noodzakelijk.

De zorg is een samenspraak van organisaties. Dan zijn ze gebundeld en krachtig zoals MEE, maatschappelijke diensten en Cliëntenbelang. Ook zijn ze onafhankelijk.

Maar hoe kunnen we kwaliteit vanuit het perspectief van de cliënt definiëren en meten? Hoe verhoudt zich dit tot de perspectieven van de gemeente of de instelling? En hoe zit het met het verschil tussen uitvoer en resultaat? 

Volgend jaar juni 2020 verandert het systeem tussen de patiënt en huisarts. Hierover zal binnenkort nadere informatie volgen.

Mijn excuus als ik iets ben vergeten.

Met alle liefde en licht
Con Amor y luz

Ruth Iturriaga de Segall

 

Meer laden

x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security